Terugblik op evenement
Cocktail Thalys, "Op weg naar nieuwe bestemmingen"
Op dinsdag 26 maart hebben we in het EYE Filmmuseum de opening van twee nieuwe bestemmingen van Thalys gevierd: Disneyland Parijs en Roissy Charles de Gaulle. We kijken terug op deze mooie en vruchtvolle avond.
De Frans-Nederlandse handelsbetrekkingen gaan goed. Zoals Sylvie Craenen die avond deelde, is de goederenhandel tussen Frankrijk en Nederland in 2018 gestegen naar 43 miljard euro. Daarnaast hebben onze twee landen een prioriteit gemaakt van de strijd tegen de klimaatverandering, en investeren hier gezamenlijk in.
De Frans-Belgische spoorwegmaatschappij heeft ook een belangrijke rol in deze strijd tegen de klimaatverandering, hier komt Bernard Fontenelle op terug in zijn presentatie.
Thalys laat zeer succesvolle cijfers zien; meer dan 500 miljoen aan inkomsten in 2018, meer dan 7,5 miljoen passagiers en een tevredenheidspercentage van 85%.
Bruno Dierickx, Chief Commercial Officer, sprak tijdens zijn presentatie de intentie uit van Thalys om hun aanbod verder te ontwikkelen en hun service nog meer op de wensen van de gebruikers aan te passen. Eén van de wensen van de klanten was om met de Thalys naar hun nieuwe bestemmingen te kunnen reizen: Disneyland Parijs en Roissy Charles de Gaulle.
Daarnaast heeft Thalys haar website verbeterd, een nieuwe range aan tarieven toegevoegd en nieuwe, praktische treinen in gebruik genomen, ontworpen door Matali Crasset et Axel Enthoven.
Bernard Fontenelle, Delegate Director Sales, benoemde nogmaals hun strijd tegen de klimaatverandering; een traject Amsterdam-Parijs per trein zorgt voor 8 keer minder CO2 uitstoot dan een vliegtuig. Thalys heeft het doel om 40% minder CO2 uitstoot te realiseren in 2020 nu al behaald.
Daarnaast is reizen met de trein ook zeer efficiënt; de productiviteit is het hoogst als je reist met dit vervoermiddel.
Wij hebben tijdens de avond twee nieuwe leden mogen verwelkomen:
Fatéma Adamjee van Contract-Up, een bedrijf gespecialiseerd in internationaal contractrecht en AVG Zij helpt MKB en ZZP-ers bij het opmaken van hun zakelijke contracten en privacy policy.
En Chloé Chauvelot van Cultcheers, een start-up dat één uur cultuur aanbiedt onder het genot van een drankje bij u in de buurt, over een (cultureel) onderwerp naar keuze.
Het voltallige team van de Franse Kamer wil u hartelijk danken voor uw komst op onze Cocktail. U vindt de foto’s terug in onze Fotoalbums.
Wij hopen u snel weer te zien op één van onze volgende evenementen.